المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : نتيجة امتحانات ابناؤنا في الخارج 2009

الصفحات : [1] 2

أبو حميد
26-Apr-2009, 02:06 PM
نتيجة ابناؤنا في الخارج 2011 (لا يمكنك مشاهدة الروابط قبل الرد)

جاري متابعة نتيجة امتحانات ابناؤنا في الخارج للعام الدراسي الحالي 2009 وسنقوم بوضع النتيجة في هذا الموضوع فور ظهورها.

ودعواتنا بالنجاح والتوفيق لكل من امتحن هذا العام.

النتائج

المرحلة الثانوية:

الصف الأول (لا يمكنك مشاهدة الروابط قبل الرد)

المرحلة الاعدادية:

الصف الثانى (لا يمكنك مشاهدة الروابط قبل الرد)

الصف الثالث (لا يمكنك مشاهدة الروابط قبل الرد)

المرحلة الإبتدائية:

الصف الرابع (لا يمكنك مشاهدة الروابط قبل الرد)

الصف الخامس (لا يمكنك مشاهدة الروابط قبل الرد)

الصف السادس (لا يمكنك مشاهدة الروابط قبل الرد)

شيري
27-Apr-2009, 03:57 PM
شكرا ويا ريت اول ما تنزل تيجي علطول انا اخويا في سنة رابعة ابتدائي
ومشكووووووووووووووووووور

أبو حميد
27-Apr-2009, 08:06 PM
شكرا ويا ريت اول ما تنزل تيجي علطول انا اخويا في سنة رابعة ابتدائي
ومشكووووووووووووووووووور

النتيجة لسه مظهرتش وتابعي معانا يا شيري وإن شاء الله بشرى نجاح أخوكي تاخديها من المحطة.

نفي د.رضا أبو سريع مساعد أول وزير التربية والتعليم تسريب بعض امتحانات "أبناؤنا في الخارج" وقال إن ما تردد لا يستند لأي حقائق وهناك خطة شاملة لتأمين وصول هذه الامتحانات إلي 162 سفارة وقنصلية مصرية بمختلف دول العالم في توقيتات مناسبة قبيل تلك الامتحانات مباشرة.
أوضح أن عدد الطلاب المتقدمين للامتحانات هذا العام حوالي 20 ألف طالب وطالبة بمختلف المراحل التعليمية وتتم تحت إشراف السفارات ووفقاً للمناهج الدراسية للعام الحالي 2008/2009 في مصر تشمل الصفوف الثالث والرابع والخامس والسادس الابتدائي والأول والثاني والثالث الإعدادي والأول بالثانوي. مؤكداً أن هناك صعوبة بل استحالة أن تصل جميع الامتحانات في نفس التوقيت بمختلف الدول وذلك لاختلاف مواعيد الطيران من دولة إلي أخري إلا أنه بمجرد وصول أوراق الأسئلة تنقل مسئولية التأمين إلي السفارة المختصة.

الفنكوش
06-May-2009, 10:55 AM
اية رأيكم نتحدث عن أخطاء النظام بتاع أبناؤنا في الخارج لعل وعسى نكون نحن المخطئون ومش فاهمين امور تبدوا لنا بسيطة ولكن عندهم كبيرة

أبو حميد
06-May-2009, 11:11 AM
اية رأيكم نتحدث عن أخطاء النظام بتاع أبناؤنا في الخارج لعل وعسى نكون نحن المخطئون ومش فاهمين امور تبدوا لنا بسيطة ولكن عندهم كبيرة

مش فاهم قصدك ايه بأخطاء نظام أبناؤنا في الخارج لكن وجهة نظري أنا عن الموضوع أنه سبوبة لأنهم بيسيبوا الأولاد يغشوا خصوصا أن معظم الأولاد منتظمين في مدارس بتدرس مناهج أخرى غير المنهج المصري.

وحل المشكلة اما الإهتمام بمدرسة السفارة والتوسع فيها أو الإعتراف بالمدارس المحلية لكن نعمل أمتحانات سد خانة وكلها غش يبقى نظام فاشل.

الفنكوش
06-May-2009, 07:39 PM
على فكرة انا عند ولادي البنات مكانش فيه غش خالص طوال ايام الإختبارات ممكن نقول ان هناك بعض من اللجان كان بها غش وليست كلها ويبقي هناك اسئلة على المسؤلين الرد عليها مثلا :-
* لماذا لايكون هناك امتحان لكل ترم وبذلك ممكن ندفع مبلغ ليس كثيرا عما ندفعة وبذلك يكون تحصيل الطالب أفضل وتركيزة أحسن
* لماذا العام هذا وهو 2009 لايوجد نماذج إختبارات سابقة ممكن يكون علشان المنهج أتغير طب يكون هناك نماذج تدريبية للطلاب مثلا يكون هناك زي كراسة الأول وتكون خاصة بأبنائنا في الخارج وتكون متوفرة قبل الإختبارات النهائية في الملحق الثقافي والذي يلعب دوراً ضعيفا في هذا المجال ولااعلم لو كان هناك أبناء لهم في الإختبارات هل كانت السلبية سوف تكون هي السائدة أم كان هناك الإهتمام بمذكرات المراجعة ونماذج الإختبارات ومين عارف كانو عملوا حصص مراجعة مجانية كمان في الملحق الثقافي وكانوا قد قامو بنظام لها خلال العام كلة ويكونوا ياعيني مشغولين علشان إختبارات ابناؤنا في الخارج .
*وباعدين حد يصدق ان جدول الإختبارات ظهر على النت بعد إداء الإختبارات .
* وهل تعليق اسماء الطلبة والطالبات في خارج سور المدرسة يعتبر مظهر حضاري .
* وأيضا البعد كل البعد من سكن الطالبة وعن المدرسة المقام بها الإختبارات يعني انا أحد أولياء الأمور كنت بأخذ ساعة في الطريق لدرجة أن بناتي كانوا بيتعبوا من بعد المسافة يعني فيها اية تكون المرحلة الإبتدائية والإبتدائية فقط تكون قريبة واحد حايقول ممكن يكون هناك اخين واحد في الابتدائية والثاني في الإعدادية صدقوني اولياء الامور بتتصرف وبتحلها بدليل بعد المسافة وبذلك نكون قمنا بتقليل الزحام ولو بنسبة لان بره أحنا محتاجين توعية كبيرة جدا في تصرفاتنا وخاصة لما نكون مصريين مع بعض .
* المفروض أن تكون هناك مكتبة للملحق الثقافي - معلشي سوف نثقل عليه - ويكون بها كتب الوزارة ومذكرات مراجعة مثل كراسة الاول ونماذج إختبارات وحلها الأمثل وكل هذا الإعداد يكون لأبناؤنا في الخارج ويكون الختم واضح على كل هذا بدلاً من العناء والذي لايحس به كثير من الناس في الحصول على الكتب وخاصة كتب الوزارة فهل يعقل بأن لغاية الان 2009 لاتكون هناك مكتبة يارب يارب تكون سمعاني حرم الرئيس الفاضل - أطال الله عمره - حسني مبارك وتقوم بزيارة الملحق الثقافي سوف تكون هناك مكتبة على الفور .
وأخيرا أسف لقد أطلت عليكم ولاكن هل من مجيب

salma.sandy
06-May-2009, 10:03 PM
انا طالبة بالصف الثالث الاعدادي اسمي سلمى رحمي اريد معرفة نتيجة ابنائنا بالخارج التي تمت بالسفارة الايطالية بتورينو :cry2:

الفنكوش
07-May-2009, 08:59 AM
لاتستعجلي ياسلمي رحمي سوف تعرفيها بس بعد ظهور النتيجة وتكوني أطمنتي كمان

sabdo9596
07-May-2009, 12:35 PM
متى ستظهر نتيجة امتحانات ابناؤنا في الخارج لعام 2009

انا طالب في السفارة المصرية بالكويت اسمي عبدالله رمزي

متى ستظهر نتائج الامتحانات لابناؤنا في الخارج لعام2009

انا بعتقد انها تظهر 20-5

أبو حميد
07-May-2009, 01:07 PM
انا بعتقد انها تظهر 20-5

نتمنى يا محمد تظهر بسرعة لكن وزارة التربية والتعليم معندهومش تخطيط وقت ما هتخلص هيحطوها على النت مش حسب أي موعد.

وجاري المتابعة على مدار الساعة حتى نضع الروابط.

ومن يريد أن نبحث له عن نتيجته فليترك رقم الجلوس وليخبرنا في أي سنة هو.

يعني يكتب أريد نتيجة الصف الرابع الإبتدائي ورقم جلوسي كذا ...............

وسنقوم باخباره بالنتيجة فور ظهورها.

وعلشان أسهل عليكم الموضوع وأققل الأسئلة هأقولكم تتابعوها ازاي بدون ما تسألوا حد

رابط نتيجة العام الماضي كان

لا يمكنك مشاهدة الروابط قبل الرد

اتوقع السنة دي يكون

أو

لما تضغطوا على واحدة من العناونين المتوقعين وتفتح يبقى النتيجة ظهرت

أو تدخلوا على الموقع ده

ولما تلاقوا رابط ابناؤنا في الخارج مفعل وممكن تضغطوا عليه تبقى النتيجة ظهرت.

sabdo9596
07-May-2009, 03:14 PM
مشكوررررررررررررررررررررررررررررر

أريد نتيجة الصف الاول الاعدادي ورقم جلوسي كذا ..........41455.....

أبو حميد
09-May-2009, 07:06 AM
على فكرة انا عند ولادي البنات مكانش فيه غش خالص طوال ايام الإختبارات ممكن نقول ان هناك بعض من اللجان كان بها غش وليست كلها ويبقي هناك اسئلة على المسؤلين الرد عليها مثلا :-
* لماذا لايكون هناك امتحان لكل ترم وبذلك ممكن ندفع مبلغ ليس كثيرا عما ندفعة وبذلك يكون تحصيل الطالب أفضل وتركيزة أحسن
* لماذا العام هذا وهو 2009 لايوجد نماذج إختبارات سابقة ممكن يكون علشان المنهج أتغير طب يكون هناك نماذج تدريبية للطلاب مثلا يكون هناك زي كراسة الأول وتكون خاصة بأبنائنا في الخارج وتكون متوفرة قبل الإختبارات النهائية في الملحق الثقافي والذي يلعب دوراً ضعيفا في هذا المجال ولااعلم لو كان هناك أبناء لهم في الإختبارات هل كانت السلبية سوف تكون هي السائدة أم كان هناك الإهتمام بمذكرات المراجعة ونماذج الإختبارات ومين عارف كانو عملوا حصص مراجعة مجانية كمان في الملحق الثقافي وكانوا قد قامو بنظام لها خلال العام كلة ويكونوا ياعيني مشغولين علشان إختبارات ابناؤنا في الخارج .
*وباعدين حد يصدق ان جدول الإختبارات ظهر على النت بعد إداء الإختبارات .
* وهل تعليق اسماء الطلبة والطالبات في خارج سور المدرسة يعتبر مظهر حضاري .
* وأيضا البعد كل البعد من سكن الطالبة وعن المدرسة المقام بها الإختبارات يعني انا أحد أولياء الأمور كنت بأخذ ساعة في الطريق لدرجة أن بناتي كانوا بيتعبوا من بعد المسافة يعني فيها اية تكون المرحلة الإبتدائية والإبتدائية فقط تكون قريبة واحد حايقول ممكن يكون هناك اخين واحد في الابتدائية والثاني في الإعدادية صدقوني اولياء الامور بتتصرف وبتحلها بدليل بعد المسافة وبذلك نكون قمنا بتقليل الزحام ولو بنسبة لان بره أحنا محتاجين توعية كبيرة جدا في تصرفاتنا وخاصة لما نكون مصريين مع بعض .
* المفروض أن تكون هناك مكتبة للملحق الثقافي - معلشي سوف نثقل عليه - ويكون بها كتب الوزارة ومذكرات مراجعة مثل كراسة الاول ونماذج إختبارات وحلها الأمثل وكل هذا الإعداد يكون لأبناؤنا في الخارج ويكون الختم واضح على كل هذا بدلاً من العناء والذي لايحس به كثير من الناس في الحصول على الكتب وخاصة كتب الوزارة فهل يعقل بأن لغاية الان 2009 لاتكون هناك مكتبة يارب يارب تكون سمعاني حرم الرئيس الفاضل - أطال الله عمره - حسني مبارك وتقوم بزيارة الملحق الثقافي سوف تكون هناك مكتبة على الفور .
وأخيرا أسف لقد أطلت عليكم ولاكن هل من مجيب

عندك حق معظم أفراد السلك الدبلوماسي المصري لا يريدون من عملهم سوى الحصول على المزايا المهنية بصفتهم يعملون خارج الوطن والحصول على البريستيج والشراء والتسوق من الدول التي يعملون بها فقط ولا يهتمون بالمغتربين ولا بمشاكلهم معظم الوقت حتى اصبحنا نتمنى ألا تقودنا الظروف للسفارة حتى لا نجد ما لا يسرنا.

الفنكوش
09-May-2009, 06:04 PM
الرجاء إرسال نتيجة أولادي وهذا هو ارقام الجلوس الخاص بهم :
188
275
للصف الثالث الإبتدائي
وأكون شاكر للموقع

طبعا النتائج ده على الأيميل الخاص بي وكمان مرة شكرا للموقع

أبو حميد
10-May-2009, 01:07 AM
أريد نتيجة الصف الاول الاعدادي ورقم جلوسي كذا ..........41455.....

الرجاء إرسال نتيجة أولادي وهذا هو ارقام الجلوس الخاص بهم :
188
275
للصف الثالث الإبتدائي
وأكون شاكر للموقع

حاضر من عيني بمجرد ظهور النتيجة هبعتلكم النتايج على الخاص

abod
10-May-2009, 11:33 AM
شكرا على عمل الموضوع ده وانا ان شاء الله اول ما تظهر النتيجه هجيبها ليا واحط رابط الموقع عشان الكل يجيبها
وللعلم انا بالصف الثالث الاعدادى وعلى فكره كان فى تسيب فى اللجان السنين اللى فاتت بس فى ناس اشتكت والسنه دى ماسكين كويس على الطلاب

الفنكوش
10-May-2009, 07:13 PM
أية رأيكم ياجماعة في مناقشة قضية الصبر وهل الان يوجد الصبر عند الإنسان ولا أصبح في الخطب وفي الكلام الرنان والذي يتزين به الفرد وهل يوجد الصبر في السواقة ولاخلاص مد مقدمة العربية يبقي لازم يعدي صدقوني ياناس العيب كل العيب في أنفسنا نحن ومارأيكم كمان نناقش قضية مثل الإنتماء وماهي الوسائل التي نهتم بها لكي يصبح الإنتماء قوي وليس شعار حد يقول رأية

rock
10-May-2009, 09:33 PM
عند ظهور النتيجة ارسل لى رسالة على rock007007@windowslive.com (rock007007@windowslive.com)
مع طريقة الحصول علية بالتفصيل انا أحمد جمال أحمد شلبى
وشكرا

أبو حميد
11-May-2009, 12:15 AM
شكرا على عمل الموضوع ده وانا ان شاء الله اول ما تظهر النتيجه هجيبها ليا واحط رابط الموقع عشان الكل يجيبها
وللعلم انا بالصف الثالث الاعدادى وعلى فكره كان فى تسيب فى اللجان السنين اللى فاتت بس فى ناس اشتكت والسنه دى ماسكين كويس على الطلاب

المعلومة دي فعلا حقيقية كان في تشديد السنة دي

أية رأيكم ياجماعة في مناقشة قضية الصبر وهل الان يوجد الصبر عند الإنسان ولا أصبح في الخطب وفي الكلام الرنان والذي يتزين به الفرد وهل يوجد الصبر في السواقة ولاخلاص مد مقدمة العربية يبقي لازم يعدي صدقوني ياناس العيب كل العيب في أنفسنا نحن ومارأيكم كمان نناقش قضية مثل الإنتماء وماهي الوسائل التي نهتم بها لكي يصبح الإنتماء قوي وليس شعار حد يقول رأية

مواضيع مهمة جدا وتستحق التأمل بأنصحك تطرحها للمناقشة برصيف الحوار الجاد (لا يمكنك مشاهدة الروابط قبل الرد)

عند ظهور النتيجة ارسل لى رسالة على rock007007@windowslive.com (rock007007@windowslive.com)
مع طريقة الحصول علية بالتفصيل انا أحمد جمال أحمد شلبى
وشكرا

حاضر يا أحمد هحاول إن شاء الله

SoOoZY
11-May-2009, 09:50 AM
هاي انا امتحنت امتحان ابناؤنا في الخارج في الرياض و كنت عايزة النتيجة

اولى اعدادي رقم الجلوس 40309

اول متظهر ابعتهالي عالخاص ياريت متنساش انا هعتمد عليك

و مرسي اوييييييييي

الفنكوش
11-May-2009, 09:59 AM
مش عارف اية هو رصيف الحوار الجاد ولادة رد يحمل سخرية أسف في اللفظ ولكن دعونا نتحدث وتكون لغة الحوار بها ثقافة ولا أحد يزعل لكن دعونا نكتب أراؤنا في هذا المنتدى الجميل والذي فيه نتجدث ونتكلم داخل محطة متمنيين وصول القطار الذي يحمل أحلام -ودعونا نقول عنها أحلام - للنهوض أو المشاركة مع الرئيس حسني مبارك لبناء مصر الجميلة جميلة بشعبها الخلوق حتى تختفي -آمين -كل أو بعض السلبيات التي نحن نعيشها والتي نحن السبب فيها مش الحكومة صدقوني العيب فيها في الافراد هل كل فرد سأل نفسة هو أعطى اية لمصر علشان يقول الحكومة

أبو حميد
11-May-2009, 10:49 AM
هاي انا امتحنت امتحان ابناؤنا في الخارج في الرياض و كنت عايزة النتيجة

اولى اعدادي رقم الجلوس 40309

اول متظهر ابعتهالي عالخاص ياريت متنساش انا هعتمد عليك

و مرسي اوييييييييي

حاضر يا سوزي

مش عارف اية هو رصيف الحوار الجاد ولادة رد يحمل سخرية أسف في اللفظ ولكن دعونا نتحدث وتكون لغة الحوار بها ثقافة ولا أحد يزعل لكن دعونا نكتب أراؤنا في هذا المنتدى الجميل والذي فيه نتجدث ونتكلم داخل محطة متمنيين وصول القطار الذي يحمل أحلام -ودعونا نقول عنها أحلام - للنهوض أو المشاركة مع الرئيس حسني مبارك لبناء مصر الجميلة جميلة بشعبها الخلوق حتى تختفي -آمين -كل أو بعض السلبيات التي نحن نعيشها والتي نحن السبب فيها مش الحكومة صدقوني العيب فيها في الافراد هل كل فرد سأل نفسة هو أعطى اية لمصر علشان يقول الحكومة

معاذ الله أن يحمل كلامي سخرية هنا منتدى المحطة مقسم لمحطات فرعية وأرصفة وكل رصيف مختص بمواضيع معينة يعني الرصيف ده أسمه رصيف التربية والتعليم وفي رصيف للموضوعات الخفيفة ورصيف للحوار الجاد ورصيف للتاريخ ورصيف للسفر والرحلات وهكذا فوق ال 100 رصيف.

ولذلك قلت لك أن تفتح المناقشة في المكان المخصص لذلك ووضعت لك الرابط لتسهيل الإنتقال لهناك لأن هذا الموضوع مخصص لنتائج أبناؤنا في الخارج فقط. وأدعوك لتلقي نظرة على المنتدى وتشاهد المواضيع فيه وستجد ما يسرك.

ايمن السحيمي
11-May-2009, 08:55 PM
اخي العزيز ارجو تزويدي بنتيجة الصف الثاني الاعدادي ابناؤنا بالخارج لجنة جده - تبوك رقم الجلوس 51173

أبو حميد
11-May-2009, 09:03 PM
اخي العزيز ارجو تزويدي بنتيجة الصف الثاني الاعدادي ابناؤنا بالخارج لجنة جده - تبوك رقم الجلوس 51173

حاضر يا ايمن بمجرد ظهور النتيجة هنبلغك بيها

ايمن السحيمي
11-May-2009, 10:07 PM
:apple:فعلا متي نظهر نتيجة اختبارات ابناؤنا بالخارج وهل سوف تظهر على موقع الوزارة ام تظهر اولا في الموفع

امل تزويدي بنتيجة الصف الثاني الاعدادي على اميلي الخاص لجنة جدة - تبوك رقم الجلوس 51173:fish:

أبو حميد
11-May-2009, 10:25 PM
:apple:فعلا متي نظهر نتيجة اختبارات ابناؤنا بالخارج وهل سوف تظهر على موقع الوزارة ام تظهر اولا في الموفع

امل تزويدي بنتيجة الصف الثاني الاعدادي على اميلي الخاص لجنة جدة - تبوك رقم الجلوس 51173:fish:

رسميا النتيجة يوم 20 مايو لكن حسب الخبرات السابقة الوزارة لا تحترم الموعد أبدا فالنتيجة تظهر بمجرد اعتمادها من الوزير ورفعها على موقع الوزارة.

والنتيجة سوف تظهر على موقع الوزارة ولكن سنضع الروابط هنا بحيث تدخل لنتيجة السنة التي تريدها مباشرة لأن الموقع العام يكون مزدحما. وهنا سيقوم الموقع بارسال رسالة لك ليخبرك بالنتيجة وهذا غير متوفر بموقع الوزارة وحتى يصلك ايميل عند حدوث أي مشاركة جديدة بالموضوع

أذهب إلى ادوات الموضوع وتختار أشترك في هذا الموضوع
ثم تختار تبليغ فوري بالبريد الإلكتروني

وقتها ستكون على علم بكل التطورات عبر البريد الإلكتروني.

polpol76
12-May-2009, 12:01 AM
:danc4::danc4:الرجاء أريد معرفة النتيجة نحن في الصف الأول الإعدادي وأرقام جلوسنا الرقم هو41065 ورقم أختي في نفس الصف هو40968:Tai_051::Tai_051:

polpol76
12-May-2009, 01:39 AM
شكرا جزييييييييييييييييييييييييييييييلا

ingy samir
12-May-2009, 02:31 AM
AN SHA ALAH EL NATEGA EAWM 20 BAS ANA BAHAWEL AAMEL EL RABTA MSH BTWSAL

IAM SOURY LAAN MANDESH KI POURD ARABIC

THANK YOU]:apple:

EA RAB BEL NAGAH:Bg-086:

ingy samir
12-May-2009, 04:30 AM
Iam sory
alashan el hwrwf ande msh arabic
ea tara amta nategt abna el mogtareben fe italia:apple:

ingy samir
12-May-2009, 04:51 AM
earrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrab el nagah

الفنكوش
12-May-2009, 09:36 AM
لسة النتيجة على كل حال أولادي في الصف الثالث الإبتدائي وأرقام جلوسهم هو :-
188
275
وشكرا لمنتدى المحطة

أبو حميد
12-May-2009, 10:30 AM
لسة النتيجة على كل حال أولادي في الصف الثالث الإبتدائي وأرقام جلوسهم هو :-
188
275
وشكرا لمنتدى المحطة

حاضر بمجرد ظهور النتيجة هنبلغك بيها على الايميل.

polpol76
12-May-2009, 05:54 PM
مشكوووووور والله يعطيك الف عافيه

مبرووووووك من الاعماق والى الامام وبالتوفيق يارب

اريد نتيجة الصف الخامس الابتدائي لعام2009 ورقم جلوسي 20833

الفنكوش
12-May-2009, 06:53 PM
ممكن إعطائي رابط خاص بتحميل برنامج spss الإحضائي
وكمان كتاب وبه أمثلة لانه مطلوب مني في العمل الله يخليكوا ساعدوني والله المستعان

ingy samir
13-May-2009, 03:11 AM
aiz rad man aai had ala amta el natiga:apple::apple::apple::apple::apple:

اسامة الزرقا
13-May-2009, 03:43 AM
شاكرين و مقدرين جهدكم الكريم على الاهتمام و ادام الله عزكم

أبو حميد
13-May-2009, 09:28 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة polpol76 لا يمكنك مشاهدة الروابط قبل الرد (لا يمكنك مشاهدة الروابط قبل الرد)
مبرووووووك من الاعماق والى الامام وبالتوفيق يارب

ربنا يوفقك يا بلبل وتفرح بالنتيجة.

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الفنكوش لا يمكنك مشاهدة الروابط قبل الرد (لا يمكنك مشاهدة الروابط قبل الرد)
ممكن إعطائي رابط خاص بتحميل برنامج spss الإحضائي
وكمان كتاب وبه أمثلة لانه مطلوب مني في العمل الله يخليكوا ساعدوني والله المستعان

يا ريت حد يقدر يساعدك ويجيبلك البرنامج.

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ingy samir لا يمكنك مشاهدة الروابط قبل الرد (لا يمكنك مشاهدة الروابط قبل الرد)

aiz rad man aai had ala amta el natiga:apple::apple::apple::apple::apple:

النتيجة يوم 20 مايو

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسامة الزرقا لا يمكنك مشاهدة الروابط قبل الرد (لا يمكنك مشاهدة الروابط قبل الرد)
شاكرين و مقدرين جهدكم الكريم على الاهتمام و ادام الله عزكم

ربنا يخليك يا أسامه على ذوقك.

ingy samir
13-May-2009, 12:50 PM
اللهم صل على محمد وعلى آله وصحبه أجمعين :god_knows::Bg-011:ashkorkom kateer

بسم الله الرحمن الرحيم
askorak ala el ahtmam
lw samaht abne fe el saf el kames 5 w rakam glwsw 22219
w ea rab wshkom yabaa :Bg-081::Bg-011:helw alaia

polpol76
13-May-2009, 02:47 PM
اريد نتيجة الامتحانات لعام 2009 وانا في الصف الاول الاعدادي ورقم جلوسي 40968

ingy samir
14-May-2009, 12:32 AM
EAAAA RAB B EL NAGAHHHH
:apple::apple::apple:]

law samahtwam hawlo tagebo el natiga badre

rakam glws abne :danc4: 22219
el saf el kames5:Tai_051:
law araftw haga abatwle ala emil
ingy7291@yahoo.com

:Bg-081: THANKE YOU

حسام حسن السيد
14-May-2009, 10:14 AM
انا عاوز اعرف النتيجة ورقم الجلوس 61718 باثينا الصف الثالث الاعدادى

abod
14-May-2009, 02:37 PM
يا رب
ادعولنا بالتوفيق

انا هموت من الخوف بس الحمد لله متفائل ومطمئن بالنسبه للنتيجة

وفعلا كان فى تشديد السنه دى لان فى اهالى اشتكوا
انا كنت بمتحن فى المدينه المنورة بالسعودية

النتجية هتنزل الايام دى يعنى ممكن فى حدود 5 ايام

salma.sandy
14-May-2009, 06:10 PM
شكرا لكم لانكم تقوموا بطمنئتي وانا بدعي ربنا على طول نفسي اكون من الناجحين و المتفوقن دائما ارجوا انترسلوا لي النتيجة اول ما تظهر :apple:

شكرا لكم وانشاء الله تبعتوا لي النتيجة فور ظهورها

'طير فى السما
15-May-2009, 01:13 AM
ارجو ارسال نتيجه الصف الثالث الاعدادى رقم جلوس 60427
وجزاكم الله خيرا

أبو حميد
15-May-2009, 06:13 AM
انا عاوز اعرف النتيجة ورقم الجلوس 61718 باثينا الصف الثالث الاعدادى

النتجية هتنزل الايام دى يعنى ممكن فى حدود 5 ايام

شكرا لكم وانشاء الله تبعتوا لي النتيجة فور ظهورها

ارجو ارسال نتيجه الصف الثالث الاعدادى رقم جلوس 60427
وجزاكم الله خيرا

أهلا بيكم في المحطة

وإن شاء الله كلكم تنجحوا

وإن شاء الله نبلغكم بظهور النتيجة فور ظهورها

abo trika
15-May-2009, 04:59 PM
لو سمحتوا اللي يعرف منكم أي حاجة عن نتيجة تالتة ابتدائي يرد علينا وبالتوفيق
ورقم الجلوس بتاع أختي هو 629

ولو حد عرف النتيجة يبعتلنا على الايميل

tiitoo_2000@yahoo.com

أسامةعبدالرحمن
15-May-2009, 05:57 PM
مساك الله بكل خير يا ريس المحطة،

عندي رقمين جلوس لأولادي

** الأول الثاوي : 70034

** السادس االابتدائي : 30111

أبو حميد
15-May-2009, 06:45 PM
لو سمحتوا اللي يعرف منكم أي حاجة عن نتيجة تالتة ابتدائي يرد علينا وبالتوفيق
ورقم الجلوس بتاع أختي هو 629

ولو حد عرف النتيجة يبعتلنا على الايميل

tiitoo_2000@yahoo.com

مساك الله بكل خير يا ريس المحطة،

عندي رقمين جلوس لأولادي

** الأول الثاوي : 70034

** السادس االابتدائي : 30111

حاضر يا جماعة كل الأعضاء اللي طلبوا أن اقوم بتبليغهم بمجرد ظهور النتيجة هبلغهم على طول بالإيميل.

وإن شاء الله الكل موفق وناجح.

kapoo ayman
15-May-2009, 08:59 PM
انا اريد النتيجه او الوقت التي سوف تظهر فيه النتيجه او الموقع :dan2::dan2::dan2::dan2::dan2::alarm::alarm::alarm ::earmuffs::earmuffs::earmuffs::boxing::boxing::hi 1::hi1::hi1::hi1::hi1::hi1::hi1::hi1::hi1::hi1:

chavc
16-May-2009, 12:14 AM
ana norhan rakm golsi 50943
argo ahbhs alsra3 3nha:hi1::hite2::dan2:

ana mn jaddeh 3iz elnatega bt3te rkm glose 50943
ago alehtmam:dan2:

ابويوسف111
16-May-2009, 01:00 AM
الله يكرمك اول ما تظهر نتيجة الصف الرابع تعطينى خبر على الاميل

ماسى
16-May-2009, 09:25 AM
اريد نتيجة الصف الثالث الابتدائى بالسعودية

polpol76
16-May-2009, 02:09 PM
انا زهقت منكو

أبو حميد
16-May-2009, 05:09 PM
انا زهقت منكو

ربنا يكرمك يا بلبل أحنا قلنالك أننا هنبلغك بالنتيجة بمجرد ظهورها واللي مش قادر يستنى يقدر بتابع مع موقع الوزارة.

على الأقل هنا في حد بيرد عليك لكن لو أحنا زهقناك أتفضل روح موقع الوزارة وأنا حاطط الوصلات من اول يوم

وعلشان أسهل عليكم الموضوع وأققل الأسئلة هأقولكم تتابعوها ازاي بدون ما تسألوا حد

رابط نتيجة العام الماضي كان

اتوقع السنة دي يكون

أو

لما تضغطوا على واحدة من العناونين المتوقعين وتفتح يبقى النتيجة ظهرت

أو تدخلوا على الموقع ده
لا يمكنك مشاهدة الروابط قبل الرد (لا يمكنك مشاهدة الروابط قبل الرد)

ولما تلاقوا رابط ابناؤنا في الخارج مفعل وممكن تضغطوا عليه تبقى النتيجة ظهرت.

polpol76
17-May-2009, 12:02 AM
انا اسف وشكرا

Islam_Abood
17-May-2009, 12:46 AM
نفسى اعرف لية الوزارة مش محددة معاد لظهور نتائج امتحانات ابناؤنا فى الخارج بس لو حد عرف حاجة عن النتيجة ارجوكم تطمنونى انا اسمى اسلام عاطف

رجل من زمن جميل
17-May-2009, 12:41 PM
السلام عليكم واشكركم علي الجهد ارغب في ارسال نتيجة الارقام التاليه لو سمحتم الصف الخامس الابتدائي ورقمة هو 20532
ورقم الثاني للصف الاول الاعدادي وهو 40529 او رساله علي الخاص اوعلي الاميل asd_101_49@yahoo.com (asd_101_49@yahoo.com) وجزاكم الله خيراً
:congrats::congrats::congrats::congrats::congrats: :congrats::congrats::congrats::apple:

أبو حميد
17-May-2009, 01:23 PM
انا اسف وشكرا

با بلبل لا داعي للأسف وأحنا مقدرين قلقك واستعجالك النتيجة.

نفسى اعرف لية الوزارة مش محددة معاد لظهور نتائج امتحانات ابناؤنا فى الخارج بس لو حد عرف حاجة عن النتيجة ارجوكم تطمنونى انا اسمى اسلام عاطف

مفيش تخطيط يا اسلام ولا أحد يعرف متى سيوقع الوزير ولكننا منتظرين وأي جديد هنبلغك

السلام عليكم واشكركم علي الجهد ارغب في ارسال نتيجة الارقام التاليه لو سمحتم الصف الخامس الابتدائي ورقمة هو 20532
ورقم الثاني للصف الاول الاعدادي وهو 40529 او رساله علي الخاص اوعلي الاميل asd_101_49@yahoo.com (asd_101_49@yahoo.com) وجزاكم الله خيراً
:congrats::congrats::congrats::congrats::congrats: :congrats::congrats::congrats::apple:

طبعا إن شاء الله هنبلغكم بالنتيجة بمجرد ظهورها.

polpol76
17-May-2009, 01:43 PM
ما هو موقع الوزارة

أبو حميد
17-May-2009, 01:50 PM
ما هو موقع الوزارة

polpol76
17-May-2009, 02:11 PM
ابني في الصف الخامس الابتدائي لعام 2009 ورقم جلوسه 20833 ممكن اول ما تيجي النتيجة تبلغني بيها

polpol76
17-May-2009, 02:13 PM
:fart::hi1::clum1:
ابني في الصف الخامس الابتدائي لعام 2009 ورقم جلوسه 20833 ممكن اول ما تيجي النتيجة تبلغني بيها
:cry5::duel:

السد العالى
17-May-2009, 02:14 PM
ابنائى
احمد حسنى محمد الصف الثانى الاعدادى ورقم جلوسه 50510
ومحمود حسنى محمد الصف الثالث الابتدائى ورقم جلوسه 2767

حسرسحس
17-May-2009, 02:28 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا عاوز اعرف النتيجة
في الصف الخامس رقم الجلوس 20084
وشكرااااا

ارجو منكم ان تحضروا لي هذه النتيجة وما هو موعد ظهور النتايج

SoOoZY
17-May-2009, 03:44 PM
يا جماعة بليز لو في اي جديد عن النتيجة ياريت تبلغوني

ingy samir
17-May-2009, 07:44 PM
an 3rfa an ahna zahanak bas malesh bas ahna alanen aazwrna w awl ma ebaa fe ga ded blagna :apple::apple: shwkran

محمدالسقا
17-May-2009, 07:55 PM
:bebsi1:]اريد معرفة نتيجة ابنائنا بالخارج لعام 2009 التي تمت باالقنصلية المصريه بجدة][/
:cleb1:

اريد نتيجة الصف الرابع الابتدائئ ورقم الجلوس 10816

~PrInCeSa~
18-May-2009, 04:04 AM
السلام عليكم

انا اعتقد ان النتيجة ممكن تظهر بكرة او بعده

انا ليا واحدة صحبتى جبتها عن طريق الكنترول

يارب ينجحناااااااااااااااااااااااااا كلنا

انا عايزة اعرف ان النتيجة هتظهر امتى

انا اعتقد ان هى ممكن بكرة او بعده

ingy samir
18-May-2009, 01:37 PM
ya raet falan tbaa bwkra
w ala fakra el rabeta msh shagala
yane lasa el natega lasa mawasaletsh

SWKRAN AWY ALA EL MAGHWD W ANK MESTAHMELNA EAA ABO HAMIID

flower1

:dram1::36_15_15[1]::Bg-055::Bg-081::god_knows:

حسرسحس
18-May-2009, 02:51 PM
هو هنا النتيجة في اي سفارة ولا لأ
عشان انا عاوز نتيجة امتحانات السفارة في الرياض

أبو حميد
18-May-2009, 05:13 PM
النتيجة هتظهر لكل السفارات وتحتاج رقم الجلوس فقط والصف.

حتى الأن لم تظهر النتيجة على موقع الوزارة وأنا والله مقدر قلقكم لأن الإمتحانات السنة دي كانت صعبة واللجان كانت ممسوكة كويس على غير العادة في السنين اللي فاتت.

أتمنى تكون الوعود صادقة والنتيجة تكون متاحة بعد بكره 20 مايو.

أحنا متابعين موقع الوزارة والجرائد الرسمية ومتابعين السفارات وأي جديد هننشره في الموضوع وانا شخصيا هبعت ايميلات بمجرد ظهور النتيجة لكل من شارك في هذا الموضوع أو بعتلي رسالة خاصة وهجيب النتيجة كمان لكل واحد حط رقم جلوسي وده وعد مني علشان تطمنوا.

'طير فى السما
18-May-2009, 05:23 PM

حتى الأن لم تظهر النتيجة على موقع الوزارة وأنا والله مقدر قلقكم لأن الإمتحانات السنة دي كانت صعبة واللجان كانت ممسوكة كويس على غير العادة في السنين اللي فاتت.

أحنا متابعين موقع الوزارة والجرائد الرسمية ومتابعين السفارات وأي جديد هننشره في الموضوع وانا شخصيا هبعت ايميلات بمجرد ظهور النتيجة لكل من شارك في هذا الموضوع أو بعتلي رسالة خاصة وهجيب النتيجة كمان لكل واحد حط رقم جلوسي وده وعد مني علشان تطمنوا.
الاخ الكريم نشكر لك أهتمامك وتقديرك لحاله القلق الذى يعيشها الطلاب
وكنت أتمنى ان نستشعر هذا من وزاره التربيه والتعليم أوالسفارات بالخارج التى لم تكلف نفسها عناء الاعلان عن موعد لنتائج الامتحانات حتى جداول الامتحانات لم يعلن عنها موقع الوزاه إلا بعد بدء الامتحانات
جزاك الله ألف خير

عاشق محطم
18-May-2009, 05:51 PM
طب ياريت أول ماتظهر النتيجة حد يبعتلي إيميل فية الموقع بتاع النتيجة أنا إيميلي Ahmed_khalifa120@yahoo.com
أو
Khalafinho@hotmail.com
وشكرا جزيلا

احمد كول
18-May-2009, 07:35 PM
لو سمحت انا عايز نتيجه الصف الاول الاعدادى الاسم/احمدعبدالعزيزعمر...رقم الجلوس/40585 ...........ومشكووووووووووووووور

salma.sandy
18-May-2009, 08:14 PM
انا سلمى ارجوكم عرفوني النتيجة اول ما تظهر انا طالبة بالسفارة المصرية في ايطاليا

نينا1
19-May-2009, 07:33 AM
ارجوكى عرفونى نتيجتى اول متظهر انا طالبه بالصف الثانى الاعدادى بالسفارة المصريه بقطر

ورقم جلوسى 51539

والايميل nena121ran@yahoo.com

ضررررررررروى ربناي خليكو

sabdo9596
19-May-2009, 11:38 AM
يسرى الجمل وزير التربية والتعليم القاهرة : أكد الدكتور يسرى الجمل وزير التربية والتعليم ضرورة رعاية أبنائنا فى الخارج بإعتبارهم أبناء مصر الام، مشيرا إلى أن الدولة حريصة على مستقبلهم حيث يوجد توجه بأن يحق للطلاب الحاصلين على شهادة أى صف دراسى الإلتحاق بأى مدرسة عند عودته لأرض الوطن طالما أدى الامتحانات وفقا للمنهج المصرى وذلك تيسيرا لابنائنا الطلاب .
وصرح وزير التربية والتعليم بحسب مصادر إعلامية بأن نتائج امتحانات أبنائنا فى الخارج والتى انتهت مؤخرا ستعلن اوائل شهر يونيو القادم، وسيتم ابلاغ السفارات والقنصليات بالنتائج أو يمكن الحصول عليها من موقع الوزارة الالكترونى ، كما يمكن معرفتها من خلال الإدارة العامة للامتحانات.
وأوضح محمد مصطفى الكرارتى وكيل أول الوزارة للخدمات التربوية فى تصريحات له اليوم السبت، بأن الادارة العامة للامتحانات بدأت فى استلام أوراق اجابات ابنائنا فى الخارج "الممتحنين فى المناهج المصرية فى الصفوف الدراسية المختلفة من الاول
الابتدائى حتى الصف الاول الثانوى العام"، والتى ترد من السفارات والقنصليات .
وأشار الكرارتى إلى أن 17 ألف طالب قد أدوا الامتحانات فى الخارج ، وبدأت الادارة العامة للامتحانات فى إعداد أماكن تقدير الدرجات والتى ستبدأ يوم 4 مايو القادم وتهيئة الظروف المناسبة للمقدرين .
وقال الكرارتي : "إنه تم اختيار خمسمائة مقدر حيث قام مستشارو المواد باختيارهم من نخبة، متميزة من المعلمين فى المدارس وتم تدريبهم لذلك وسوف تصحح كل مرحلة على حدة .
وأضاف الكرارتي أن الدكتور يسرى الجمل اصدر توجيهاته بضرورة مراعاة الدقة واعطاء الوقت
الكافى لتصحيح اوراق "متحانات ابنائنا فى الخارج" بالاضافة إلى ترشيح المقدرين على مستوى عال من الكفاءة، وتوفير الدعم والرعاية لهم حرصا على ابنائنا الذين يمثلون جزء من الوطن.
وكانت امتحانات نهاية العام الدراسى 2007/ 2008 لأبنائنا فى الخارج قد بدأت اعتبارا من 12 ابريل الحالى فى 160 موقعا امتحانيا بالخارج

ingy samir
19-May-2009, 01:08 PM
eane mana kada an el natiga ataGALT LAWL EL SHAHR
:nono::hysterical::cry4::s77-Sm-003:
:questionmark::questionmark::questionmark::questio nmark::questionmark::questionmark::questionmark::q uestionmark::questionmark::questionmark::questionm ark::questionmark::questionmark::questionmark::que stionmark::questionmark::questionmark::questionmar k::questionmark::questionmark::questionmark::quest ionmark::questionmark::questionmark::questionmark: :questionmark::questionmark::questionmark::questio nmark::questionmark::questionmark::questionmark::q uestionmark::questionmark::questionmark:

LLASF SABRENA KELS AAZWRWNA AHNA KONA AWLNA AN KALAS HANET
:fishing::fishing::fishing::fishing::fishing::fish ing::fishing:

LLASF SABRENA KELS AAZWRWNA AHNA KONA AWLNA AN KALAS HANET
:fishing::fishing::fishing::fishing::fishing::fish ing::fishing:

EL MAWKA MSH SHAGAL
num2num2num2num2

aeh el akbar had araf haga

اريد معرفة نتيجة ابنائنا بالخارج لعام 2009 التي تمت بالسفارة الايطاليةالصف الخامس ورقم جلوسي22219

AAEH EL AKBAR MAHADSH ARAF HAGA MSH KADA EL ZAHER MAFESH FAIDA:nono::alarm::hi:

yasssssssssssssss

abod
19-May-2009, 03:38 PM
يا جماعه بلاش التوتر انا مش من صفاتى انى بخاف او بتوتر فقط للحظه واحده عند فتحى موقع الوزارة لرؤية النتيجه

جون سينا
19-May-2009, 07:52 PM
السلام عليكم

انا اسمي احمد و طالب و امتحنت امتحانات ابناء مصر في الخارج و قلقاناوي ياريت اما النتيجه تظهر تحطوها على المنتدى علطول

ادهم طارق
20-May-2009, 01:58 AM
السلام عليكم :cry2::fish:

الرجاء احضار نتيجه الامتحان الاسم>ادهم طارق محمد حمد محيسن <<<<<ورقم الجلوس<<<40611

الرجوكم احضار النتيجه جزاكم الله الف خير

انا في الصف الاول الاعدادي الاسم××ادهم طارق محمد حمد محيسن
رقم الجلوس÷÷÷÷40611

cool boy
20-May-2009, 02:38 AM
انا اشعر ان النتيجة غدا ان شاء الله لان الموقع مشغول ولم يفتح معى كما اتمنى ان تكون مشاركتى مفيده لان دى اول مرة اشترك فى منتدى

السلام عليكم يا جماعه اتمنى النجاح لكل منكم وبعدين انتم قلقين على ايه فلجان الامتحان كانت للاسف فيها هرج ومرج ولن نستطيع تحديد مستوى اولادنا الحقيقى بالرغم من التأكيد على اولادى بعدم الغش

baskota
20-May-2009, 02:51 AM
انا ايه رقم جلوسى 61769 امتحنت فى سفاره مصر فى باكستان و اتمنى انكم تبلغونى لما النتيجه تظهر و ليكم خاااااااالص الشكر outo_barbie1@yahoo.com

لورد
20-May-2009, 06:32 AM
ياشباب انا اسمى محمد هاشم
اديت الامتحان بسفارة جدة واعاوز اعرف امتى موعد ظهور النتيجة ورقم جلوسى 60630:CrazeIcon-003:ارجوكم طمنونى

abod
20-May-2009, 06:48 AM
موقع الوزارة مش راضى يفتح ممكن يكون هتنزل

AHMED1
20-May-2009, 08:45 AM
الموقع يعمل لكن....صفحة نتائج الامتحانات لاتعمل لكنني اتوقع ان تعمل عند وقت الظهيرة

ahmed365
20-May-2009, 09:07 AM
النتيجة ارجوكوووووووو

النتيجة ارجكوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو ووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو

abod
20-May-2009, 09:14 AM
انا جربت كله مفيش حاجه خاصه بالموقع بتاع الوزارة بتفتح وكلمت زمايلى كلهك قالوا نفس المشكله اعتقد انها هتظهر اليوم يا رب يا ستار

abod
20-May-2009, 09:32 AM
للاسف الموقع اشتغل وكمان صفحه النتيجه بس مفيش اجه ظهرت

نينا1
20-May-2009, 09:57 AM
فعلا فتحت انا كمان الموقع وفتح بس مافيش اى حاجه لسه ظهرت

ومش عارفه اذا الموقع اللى عندى صح ولا غلط

ياريت اللى عارف الموقع واللى متاكد منه ان هو دا ياريت تكتبهولنا ياريت

اهو نحاول نشوف يمكن ربنا يسهل يارب وتطلع النهاردة والكل يطمن

sabdo9596
20-May-2009, 11:19 AM
بدأت إدارة الامتحانات بوزارة التربية والتعليم فى تلقى الاختبارات الخاصة بالطلاب المتقدمين لإدارة “أبنائنا فى الخارج”، والتى ستقوم بمراجعة الاستمارات. وصرح د.يسرى الجمل وزير التربية والتعليم، بأنه يمكن حصر الأعداد المتقدمة تمهيداً للإعداد للامتحانات الخاصة بهم، والتى ستبدأ يوم 11 أبريل العام المقبل. وتعقد الاختبارات بالقنصليات المصرية بالخارج، وذلك طبقاً للجداول التى تعدها الآن إدارة الامتحانات، على ألا يجوز للسفارات والقنصليات إجراء أى تعديل فى مواعيد الامتحان.
وأكد د.يسرى الجمل على عدة شروط لامتحانات أبناء المصريين فى الخارج، وكان أهمها أن تعقد الامتحانات وفقاً للمناهج التى تدرس فى العام الدراسى 2008/2009 بجمهورية مصر العربية، بدءاً من الصف الثالث الابتدائى وحتى الصف الأول الثانوى. كما أكد أنه لا يجوز إعفاء الطلاب من التقدم للامتحان من أى مواد مقررة، عدا مادة الخط العربى والصيانة والترميمات والحاسب الآلى، والمواد التى ليس لها امتحان تحريرى، ولا تعتبر مواد رسوب، كما لا يجوز عقد امتحان الصف الثانى الثانوى بالسفارات والقنصليات.
وصرح محمد عثمان مدير عام الامتحانات، بأنه سيتم إرسال أرقام الجلوس الخاصة بالامتحانات عقب مراجعة الاستمارات المقدمة من الطلاب فى فبراير المقبل، وفى حال عدم استيفاء أى بيانات لأى طالب ستسمح لهم الوزارة بأداء الامتحان على أن تحجب النتيجة لحين استفاء المستندات، مضيفاً أن الإدارة العامة للامتحان خصصت رقماً للخط الساخن هو 27946509 لتلقى أى استعلامات

أبو حميد
20-May-2009, 11:43 AM
فعلا فتحت انا كمان الموقع وفتح بس مافيش اى حاجه لسه ظهرت

ومش عارفه اذا الموقع اللى عندى صح ولا غلط

ياريت اللى عارف الموقع واللى متاكد منه ان هو دا ياريت تكتبهولنا ياريت

اهو نحاول نشوف يمكن ربنا يسهل يارب وتطلع النهاردة والكل يطمن

Rawan
20-May-2009, 12:58 PM
عند الإتصال بالقنصلية فى الرياض تقول الرسالة : الإمتحانات يوم 11 أبريل .

منين عرفتوا أن النتيجة حتظهر يوم 20 مايو ؟ :hi:

عبد الرحمن حمدى
20-May-2009, 02:37 PM
:fight:ياجماعه كل دى عادى النتيجه امتى الله اعلم
ولا حس ولا خبر
ولا حتى تعليق
:guns:

ISAM AYA
20-May-2009, 03:34 PM
انا اية عبد المعطى حسن عاوزة شهادة 2009الصف الثالث الاعدادىلابناؤنا فى الخارج فى اليونان باثينا ورقم الجلوس 61726

mohammed001
20-May-2009, 03:57 PM
احنا زهقنا من انتظار النتيجة حد يحدد لنا ميعاد عشان نرتاح
تعب الاعصاب دة يرضى مين ارجوووووووووووكم حد يرد عليا

دودو الحنونة
20-May-2009, 04:00 PM
num7num7num7:cry5:mwa3en:mabkharah::mabkharah:انا مش عارفة اطلع نتيجة 2009 لصف السادس اعمل اية انا في قطر:fishing:num6num6num6num6num6 بس اعرف الموقع num6num6num5num5:afro::afro:

محمدعبدالسلام
20-May-2009, 05:37 PM
الرجاء ارسال نتيجة الصف السادس الابتدائى من السعودية رقم الجلوس30298ولكم جزيل الشكر

نسيم البحر
20-May-2009, 06:05 PM
والله ما كان فى غش السنه دى بس سمعت ان الامتحانات اتسربت السنه دى
:starwars: و حصلت مشاكل كتير بسبب الموضوع ده بس غش السنه دى مششششششششششش ممكن
الناظره كانت موصيه المدرسين جامد المره دى لالالالالالالالالالالالالالا مكنش حد غلب
اصحابى فى لجان كتير برضه مش عندهم غش بصراحه

Moo00ooka
20-May-2009, 06:13 PM
يا جماعة ايه اللي بيحصل النهاردة 20
هو ايه الموضوع مش ناويين يريحونا بقى
انا هاموت وقاعدة على اعصااابي
فين النظام

abod
20-May-2009, 06:32 PM
ممكن حد يقولنا رقم القنصليه لانى مش عارف اجيبه منين لاننا فى مدينه غير اللى هما فيها

bigboss
20-May-2009, 06:42 PM
يا جماعة عايز نتيجة امتحاني و رقم جلوسي 40700num2و شكرا]

أبو حميد
20-May-2009, 07:05 PM

لم يتم أعلان النتيجة في 20 مايو كما كان معلنا

والمتوقع حاليا بدايات يونيو حسب كلام المسئولين وفي عضوقال 10 يونيو والله أعلم

بكرر نفس كلامي وأننا هنبلغ جميع الأعضاء بالإيميل بمجرد ظهور النتيجة.

غاده يسرى
20-May-2009, 07:43 PM
الرجاء ارسال نتيجة احمد يسري الصف الاول الاعدادي رقم جلوسه 40849

sabdo9596
20-May-2009, 09:26 PM
السنة الي فاتت كانت النتيجة ظهرت بعد شهر و اسبوع فيارب تطلع
الاسبوع الجي

ميرنا
20-May-2009, 10:33 PM
انا بالصف الثاني الاعدادي و رقم جلوسي 50865 وارجو النتيجة في اسرع وقت

abod
21-May-2009, 12:28 AM
انا بقول مكنش فى غش فى اللجان انا كنت بمتحن ومفيش غش كانوا ماسكين جامد الحمد لله
وانا قريت فى موضع ان الوزير هيوقع النتائج والشهادات عشان تعلن فى بدايه شهر 6

السنه اللى فاتت النتيجه ظهرت يوم 20 واللى قبلها يوم 27 /5

rock
21-May-2009, 01:52 AM
انا أحمد جمال أحمد شلبى معلش أتأخرت على الرد وأريد ان أعرف أسمك ورقم جلوسك لكى لو عرفت الأول أرسل لك نتيجتك وقل لى بريدك أثمرة الجوال

ahm
21-May-2009, 11:07 AM
انا اخويا في سنة ثانية اعدادي ادعولوااااااااااااااااااااااا ربنا يوفقوا ويجيب اعلى مجموع آميـــــــــــــــــــــــــــــــــن هو في السعودية

ahm
21-May-2009, 11:32 AM
انا محمد في تانية اعدادي ربنا يوفقني ادعواالي
امتى هتظهر النتيجة انا زهقت انا خايف مووووووووووتnom1
يريت يــــــــــا ربي تظهر النهارده آاااااااااامـــــــــــين

sabdo9596
21-May-2009, 12:42 PM
8) عنوان الوزيرالتربية والتعليم الالكتروني
minister@email.emoe.org (minister@email.emoe.org)

mama lima
21-May-2009, 02:00 PM
يا جماعة ابنتى فى الاول الاعدادى فى لجنة المدينة المنورة كانت بتخرج منهارة من اللجنة بسبب التوتر والرهبة من المراقبات فلا يسمح لهن تحريك رءوسهن على الاقل على عكس لجان الاولاد كانوا يحلون لهم الاسئلةمع العلم ان ابنتى من المتفوقات فهل هذا عدل او مساواة:hunter:

أسامةعبدالرحمن
21-May-2009, 02:08 PM
أريد نتيجة اختبار السفارة في السعودية يا جماعة((أبناؤنا في الخارج ))

الأول الثانوي : جلوس 70034

السادس الابتدائي :جلوس 30111

أسامةعبدالرحمن
21-May-2009, 02:17 PM
يا أبا حميد متى ؟؟ نحن ننتظر الله يبارك فيك

اول ث : 70034

سادس ب : 30111

ضع لي الرد مشكورا هنا في الرد عند ظهورها ، ولكـ كل التقدير

ingy samir
21-May-2009, 04:15 PM
flower1

el wahed msh aaref eawl aaeh kals mfesh kalam etal

hata mfesh rad aleananom

nom:coffee:num5:s77-Sm-006::Cry::cry4:num2:Bg-050:

نسبة نجاح أبناؤنا في الخارج في سفاراالمصرية في ايطاليا
اريد نتيجة امتحانات الصف الخامس الابتدائي في سفاراالمصرية في ايطاليا22219

salma.sandy
21-May-2009, 04:23 PM
انا زهقت خلاص. فين النتيجة شكلنا كدة هنستنا كتيييييييييييير انا سلمى

marmar1996
22-May-2009, 01:10 AM
انا كمان طالبة ي الصف الاول العدادي في لجنة المدينة وكنا مبنقدرش نتحرك خالص وحاجة تجيب اكتئاب

aas
22-May-2009, 02:08 PM
أريد معرفة نتيجة أبناؤنا بالخارج 2009 أنا بالصف الثاني الإعدادي ورقم جلوسي 51170

Moo00ooka
22-May-2009, 02:13 PM
ايه يا جماعة الكلام دة
انا في تالتة اعدادي لجنة جدة
وكان كل اربعة بيحلوا مع بعض والغش كان فوق ما تتصوروا
وخصوصا في اخر الامتحان

المهم النتيجة هاتظهر امتى بقى

asser
22-May-2009, 04:01 PM
اريد نتيجة امتحانات الصف الخامس الابتدائي في جدة (ابناؤنا بالخارج)

رقم الجلوس 22788

طالب ثانوي عام
22-May-2009, 07:41 PM
أحب أقول إن مش لازم نقلق من النتيجة طالما كل واحد عمل اللي عليه و أحب أبشركم إن مصدر مسئول أعلن أن نسبة نجاح أبناؤنا في الخارج في سفارات السعودية السنة دي 99%
و1% الباقي نسبة الغائبين عن الامتحان يعني (لم يرسب أحد) كما صرح المسئول وتمنياتنا للجميع بالتوفيق

:clapping::clapping::clapping::clapping::clapping: :clapping::clapping::clapping::clapping::clapping: :clapping::clapping:num8num8num8num8num8num8

ميرنا
22-May-2009, 08:37 PM
انا في الصفم الثاني الاعدادي ورقمجلوسي 50865 وعلى فكرة ميرنا دالاسم المستعار ضي هشامtoy

محمدعبدالسلام
22-May-2009, 09:28 PM
نتجة الصف السادس الابتدائى ابناء مصر فى الحارج السعودية رقم الجلوس 30298

cool boy
23-May-2009, 03:19 AM
احب ان اعرفكم ان كان فيه غش فى سفارة جدة واحنا بنتعب طول السنة مع ولادنا ونفسى اتأكد ان ده مستوى اولادى حتى اشعر بالفرحه الحقيقيه وحتى اعرف ماهى نقاط الضعف لان لو ولادى وصلوا للثانويه العامه بنفس الاسلوب سيؤدى ذلك الى صدمة كبيره كما وأن بعض المراقبين يقومون بحل الاسئله بشكل خاطئ مما يضر بالطفل وان دائما اؤكد على اولادى بعدم الغش مهما حصل

mido_i2
23-May-2009, 03:22 AM
هلا يا شباب ازيكوا كل مستني النتيجة ده حاجة تقرف بس هيا مبقتش فارقة معايا خلاص بس انا عايز اعرف جبت كام مع ان الامتحنات كانت كوسة علي الاخر يا جماعة انا شايف المصريين هنا ما شاء الله و الله كويس انا عامل جروب علي الفاس بوك للمصريين الي عايشين في جدة

POSS_BOMBOO
23-May-2009, 05:42 AM
أنا عبدالله في أولة ثانوي وامتحنت في السفارة المصرية ورقم جلوسي هو70049لذا أرجو ارسال النتيجة على الاميللا يمكنك مشاهدة الروابط قبل الرد@hotmail.COMومشكووووووووووووو ووووووور

ميرنا
23-May-2009, 06:07 PM
ممكن اعرف معاد محدد لظهور النتيجة\وانا رقم جلوسي 50865 ديصف الثاني الاعدادي

jassy
23-May-2009, 10:11 PM
ana fe sna 2 2i3dadi hada r9am golosi(((((50362))))
w o5ti fe 2ola snawy hada r9am golosha(((70155))))w shokran kteeeeeeeeeeeeeeeeer

ana ismi yasmin mohammed ra2fat fe 2 2i3dadi w da r9am golosi ((50362))
w o5ti ismha lubna mohammed ra2fat...w hada r9am golosha(((7012452)))
w thxxxx

medoiiiiii
23-May-2009, 10:55 PM
مششششششششششششششكور

ضياء مشالى
23-May-2009, 11:39 PM
شكرا للسفاره على المجهود المميز خدمه ممتازه للمصريين المغتربين

أهلاوي_أهلاوي_94
23-May-2009, 11:54 PM
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته...............
أنا طالب في أولى ثانوي في ليبيا تبع السفارة و عايز موعد النتيجة بليز أي وقت تظهر ردوا علي و أيميلي هو:
a_libya1994@yahoo.com
معلش هتعبكم معاي.................................
بليز تردوا علي للأهمية

rock
24-May-2009, 12:41 AM
أنا أحمد جمال أحمد شلبي النتيجة لسة ما ظهرتش وقل لي بريدك الألكترونى لكى ارسلها اليك

لورد
24-May-2009, 01:27 AM
هلا شبااب انا محمد هاشم اديت الامتحان فى جدة وانا رقم جلوسى 60630 انا فى 3متوسط وارجو تعرفونى بالنتيجة فور ظهورها
على اميلى rohy_feek6@yahoo.com (rohy_feek6@yahoo.com) ومشكوووووووووووووووور

دودو الحنونة
24-May-2009, 03:06 PM
اريد ان اعرف متى ستظهر نتيجة الصف السادس ابناؤنا في الخارج

الغروب الدافئ
24-May-2009, 04:31 PM
اشكركم علي قبولكم لي عضو بالمنتدي

sabdo9596
24-May-2009, 08:38 PM
متى ستظهر نتيجة ابناؤنا في الخارج وقت محدد

sabdo9596
24-May-2009, 09:22 PM
يسرى الجمل وزير التربية والتعليم القاهرة : أكد الدكتور يسرى الجمل وزير التربية والتعليم ضرورة رعاية أبنائنا فى الخارج بإعتبارهم أبناء مصر الام، مشيرا إلى أن الدولة حريصة على مستقبلهم حيث يوجد توجه بأن يحق للطلاب الحاصلين على شهادة أى صف دراسى الإلتحاق بأى مدرسة عند عودته لأرض الوطن طالما أدى الامتحانات وفقا للمنهج المصرى وذلك تيسيرا لابنائنا الطلاب .
وصرح وزير التربية والتعليم بحسب مصادر إعلامية بأن نتائج امتحانات أبنائنا فى الخارج والتى انتهت مؤخرا ستعلن اوائل شهر يونيو القادم، وسيتم ابلاغ السفارات والقنصليات بالنتائج أو يمكن الحصول عليها من موقع الوزارة الالكترونى ، كما يمكن معرفتها من خلال الإدارة العامة للامتحانات.
وأوضح محمد مصطفى الكرارتى وكيل أول الوزارة للخدمات التربوية فى تصريحات له اليوم السبت، بأن الادارة العامة للامتحانات بدأت فى استلام أوراق اجابات ابنائنا فى الخارج "الممتحنين فى المناهج المصرية فى الصفوف الدراسية المختلفة من الاول
الابتدائى حتى الصف الاول الثانوى العام"، والتى ترد من السفارات والقنصليات .
وأشار الكرارتى إلى أن 17 ألف طالب قد أدوا الامتحانات فى الخارج ، وبدأت الادارة العامة للامتحانات فى إعداد أماكن تقدير الدرجات والتى ستبدأ يوم 4 مايو القادم وتهيئة الظروف المناسبة للمقدرين .
وقال الكرارتي : "إنه تم اختيار خمسمائة مقدر حيث قام مستشارو المواد باختيارهم من نخبة، متميزة من المعلمين فى المدارس وتم تدريبهم لذلك وسوف تصحح كل مرحلة على حدة .
وأضاف الكرارتي أن الدكتور يسرى الجمل اصدر توجيهاته بضرورة مراعاة الدقة واعطاء الوقت
الكافى لتصحيح اوراق "متحانات ابنائنا فى الخارج" بالاضافة إلى ترشيح المقدرين على مستوى عال من الكفاءة، وتوفير الدعم والرعاية لهم حرصا على ابنائنا الذين يمثلون جزء من الوطن.
وكانت امتحانات نهاية العام الدراسى 2007/ 2008 لأبنائنا فى الخارج قد بدأت اعتبارا من 12 ابريل الحالى فى 160 موقعا امتحانيا بالخارج
معنى ذلك ان نتيجة ابناؤنا في الخارج ستعلن 4/6/2009

أبو حميد
24-May-2009, 09:30 PM
اشكركم علي قبولكم لي عضو بالمنتدي

أنت منور المنتدى وأهلا بيك وبكل الأعضاء الجدد

اريد ان اعرف متى ستظهر نتيجة الصف السادس ابناؤنا في الخارج

متى ستظهر نتيجة ابناؤنا في الخارج وقت محدد

لسه يا جماعة النتيجة لم تظهر في الوزارة وسنبلغكم فور صدورها

احمد كول
25-May-2009, 05:14 AM
يااااااااااااااااجماعه فين النتيجه احنا مستنينها من كتييييييييييييييييييييير امته هتظهر ياجماعه عايز اعرف نتيجتى انا احمد عبدالعزيزعمر بلييييييز ابعتوهالى على الايميل دا Elbernss2010@yahoo.com رقم الجلوس 40585 الصف اولى اعدادى انا زهأت

(هاااااااااااااااااااااااااااى انا عايز نتيجه الصف الاول الاعدادى رقم الجلوس/40585 *****اسمى/ احمدعبدالعزيزعمر).....

ياااااااااااااااااااااااااااااانااس ياهو اناما ليت ماعن الامتحانات كانت سهله وعلى العموم لوالنتيجه ظهريت ابعتوهالى على اليميل ده hamsa_princess ورقم جلوسى 11109 ومرسى

هاااااااااااااى ياجماعه انا مليت انا عابز النتيجه ولو ظهرت ابعتوهالىعلى اليميل ده omar _mym

moonlight
25-May-2009, 05:47 AM
hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiاذيكم والله انا ارفت من كتر انتظارى للنتيجه ايه ده دى بقيه حاجه ممله يلا هنعمل ايه بس انا اتمنى اول منتجه تظهر تيجى فورا فى المنتدى
من نورهان بس انا عايزه موقع السفاره على الايميل ده moonlight_nooor لو سمحت بليز

رجل من زمن جميل
25-May-2009, 12:24 PM
السلام عليكم لكل نجاح اسبابه واسباب النجاح من ابرزها التخطيط ولكن بدون تخطيط نصبح اقرب الي التخبيط ولذلك فان اختبارات تعلن عن موعدها ويختبر الطلاب ولا يعلن عن موعد محدد لنتيجتهافهذا منتهي الاستخفاف بعقول المغتربين ونتمني من الله ان تراجع الوزارة نفسها ونود معرفه لماذا لا يعلن عن وقت النتيجه حتي الان 00000سؤال نتمني من اي شخص الاجابة عليه 00000واشكر المنتدي والقائمين عليه لحرصهم علي معرفه اي شئ عن هذه النتيجه 000000استودعكم الله

لورد
26-May-2009, 01:39 AM
ازيكم ياشباب انا محمد هاشم اديت الامتحان بسفارة جدةواريد ان اعرف النتيجة فور ظهورها او ميعادها وانا فى الصف الثالث الاعدادى ورقم جلوسى 60630 واميلى rohy_feek6@yahoo.comnomnomnomnomnomnomnom:coffee:: coffee::coffee::Bg-141::Bg-141::Bg-141:

ميرنا
26-May-2009, 02:12 AM
:angr1::angr1::angr1::angr1::angr1::angr1::angr1:: angr1::angr1::angr1::angr1::angr1::angr1::angr1::a ngr1::angr1::angr1::angr1::angr1::angr1::angr1::an gr1::angr1::angr1::angr1::angr1::angr1::angr1::ang r1:النتيجة امتىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى ىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى ىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى ىىىىىىىىىىىىىىى

ingy samir
26-May-2009, 04:28 AM
anta ea rohy feek aeeeeeeeb alik lma tbatle mabrwk el nagah wantta maraftsh el natega
kolna nntazer el natega w kolna alaneen law batele aii haga galat hatasl bel edara btaaet el mowantada aeb telab b
aasab el nas kolna akoat
:duel::evel1::Bg-097:

salma.sandy
26-May-2009, 09:30 AM
النتيجه يا ناس num2 امتا هتظهر انا زهقتnom1nom1

الغروب الدافئ
26-May-2009, 02:19 PM
اشكركم علي الاهتمام ومتابعة نتيجة امتحانات ابناؤنا في الخارج ومن المتوقع ظهور النتيجة بعد غد ان شاء الله مع رجاء عند
ظهورها ابلاغي وارقام بناتي هي 70431 نورهان احمد الصف الاول الثانوي ـــــــ 40916 حنين احمد الصف الاول الاعدادي ـــــــــ 20946 بسمه احمد الصف الخامس الابتدائي لجنة جده مع تمنياتي للجميع بالتوفيق والف شكر مقدما

أبو حميد
26-May-2009, 02:38 PM
اشكركم علي الاهتمام ومتابعة نتيجة امتحانات ابناؤنا في الخارج ومن المتوقع ظهور النتيجة بعد غد ان شاء الله مع رجاء عند
ظهورها ابلاغي وارقام بناتي هي 70431 نورهان احمد الصف الاول الثانوي ـــــــ 40916 حنين احمد الصف الاول الاعدادي ـــــــــ 20946 بسمه احمد الصف الخامس الابتدائي لجنة جده مع تمنياتي للجميع بالتوفيق والف شكر مقدما

أهلا أستاذ أحمد

الله يخليلك بناتك ويارب النجاح لهن ولكل الطلبة أبناؤنا في الخارج يا ريت يكون كلامك صحيح والنتيجة تظهر بعد بكره لأن السفارات بتقول أنتظروا على النت وموقع الوزارة لا يوجد به أثر للنتيجة لا يمكنك مشاهدة الروابط قبل الرد

لكن أنا أوعدك وأوعد كل من شارك في هذا الموضوع (سواء ترك الأيميل بتاعه أو لم يتركه) أني هبعتلكم ايميل بمجرد ظهور النتيجة علشان تدخلوا وتشوفوها. وأنا عندي ايميلاتكم كلكم اللي سجلتوا بيها على المنتدى.

وكل من ترك الصف ورقم الجلوس هجيبله النتيجة وهأبعتهاله على ايميله.

ده وعد من منتدى المحطة وهي دي الخدمة اللي بنعملها لكل من شارك في الموضوع وحط ثقته في منتدى المحطة.

سحر
26-May-2009, 03:47 PM
لو سمحت اريد معرفة نتيجة اولادي ابني بالصف الخامس رقم جلوسه 20056 و ابنتي بالصف الأول الإعدادي رقم الجلوس 40250
ولكم مني جزيل الشكر:danc4:nom

عبد الرحمن حمدى
26-May-2009, 07:04 PM
انا مش فاهم الناس بتتباهى بلغش ليه
الغش دى مسؤليه كل واحد وتربيته وقيمه ولوكل واحد كان متاكد انه حيقف امام الله ليسال عن اعماله لفكر الف مره قبل ان يتورط فى الغش مهما كان سنه وربنا ينجح الجميع وكل واحد ياخد مجهوده وبس

Moo00ooka
26-May-2009, 07:58 PM
يانااس ياريت تبلغونا اول ما تظهر النتيجة عشان احنا زهقنا من الوزارة والبلد كلها
انا مش عارفة ناوين يطلعوها امتى؟؟؟

aymansidky
26-May-2009, 08:05 PM
انا نادية سيد علي في الصف الخامس الابتدائي رقم الجلوس 20381 ارجو معرفة النتيجة لاني قلقانة وشكرا

حارسة الليل
26-May-2009, 08:43 PM
يا جماعة النتيجة حتتلع واحد/ستة 77777777777777

23noor
26-May-2009, 08:57 PM
يا جماعة النتيجة امتى حرام واللة كدا دمى نشف واللة وارجوا الابغلاغ عند ظهور النتيجة لانى طالبة فى الصف الاول الثانوى:hunter:

ingy samir
26-May-2009, 09:48 PM
ALA FEAKRA ANA DELWATE ATASALET BAEA EL KONSOLIA AL ITALIA ANE ARWAH ASTELM EL SHAHADA EAلا يمكنك مشاهدة الروابط قبل الرد EL AHAD EANE EAWAM 31 may eane mana kada anha talaet baalha kateer

aas
26-May-2009, 11:25 PM
num5num6:apple:
أريد نتيجة أبناؤنا فى الخارج 2009 سفارة مصر فى جده أنا بالصف الثانى الاعدادى ورقم جلوسى 51170
ونتيجة الصف الخامس ورقم الجلوس 21436

aas
26-May-2009, 11:28 PM
اخوكم عمر علاء شبانة يتمنى لكل الممتحنين النجاح والتفوق:appl::cleb1:

فايزالعربى
27-May-2009, 12:22 AM
عاوز اعرف نتيجةالبعثه المصريه فى صلاله الصف الرابع رقم الجلوس 12054 والصف الثالث رقم الجلوس 1599 ولكم جزيل الشكر

Rawan
27-May-2009, 02:04 PM
toy

فى إنتظار النتيجة !

يا رب تطلع بسرعة

sabdo9596
27-May-2009, 03:00 PM
اتصلت بالقنصلية وألولي ان النتيجة التظهر في الاسبوع الاول من شهر ستة منعى ذلك انها ممكن هتظهر على الكنترول 31/5

أبو حميد
27-May-2009, 03:08 PM
اتصلت بالقنصلية وألولي ان النتيجة التظهر في الاسبوع الاول من شهر ستة منعى ذلك انها ممكن هتظهر على الكنترول 31/5

السفارة في الكويت قالت أنتظروا النتيجة على الأنترنت أولا وبعد أسبوعين ستجدوها بالسفارة لأنهم بينتظروا النتيجة المختومة لما توصل من مصر.

خلينا وراهم لما نشوفها بنفسنا على النت.

الروش
27-May-2009, 05:39 PM
نتيجة ابناؤنا في الخارج يا جماعة

أبو شوقي
27-May-2009, 08:00 PM
أرجو معرفة نتيجة إمتحانات أبنائي في السفارة بالرياض .الأول بالصف الأول الأعدادي رقم جلوسه 40080والثاني بالصف الخامس الإبتدائي ورقم جلوسه 20162وأشكركم على رسالة الترحيب الجميلة أبو شوقي

الغروب الدافئ
28-May-2009, 09:54 AM
لا يمكنك مشاهدة الروابط قبل الرد (لا يمكنك مشاهدة الروابط قبل الرد) صباح الخير يا ابو حميد هذا الرابط الذي توقعتة اعتقد انه بدا تفعيله اليوم وحاولت الحصول علي اي نتيجة منه ولكن حتي الان بدون فائدة معي يرجي التكرم بمراجعته وافادتي ان امكن مع وافر التحيه والتقدير

طالب ثانوي عام
28-May-2009, 10:36 AM
أتوقع أن النتيجة ستفتح اليوم الساعة الثانية عشرة ظهرا لأن الموقع السابقلا يمكنك مشاهدة الروابط قبل الرد (لا يمكنك مشاهدة الروابط قبل الرد)
فتح بدون استجابة لأي أرقام جلوس وهذا ما حدث العام الماضي

أبو حميد
28-May-2009, 10:58 AM
الحمد لله أني توقعت العنوان مظبوط

واضح أن النتيجة لسه نازلة حالا وممكن قاعدة البيانات متكونش أكتملت

حاول مرة أخرى حتى تحصل على النتيجة.

وصلة الروابط المباشرة لكل سنة

المرحلة الثانوية:

المرحلة الاعدادية:

الصف الثانى (لا يمكنك مشاهدة الروابط قبل الرد)

المرحلة الإبتدائية:

الصف الرابع (لا يمكنك مشاهدة الروابط قبل الرد)

الصف الخامس (لا يمكنك مشاهدة الروابط قبل الرد)

الصف السادس (لا يمكنك مشاهدة الروابط قبل الرد)

أبو إسلام
28-May-2009, 11:42 AM
السلام عليكم
جزاك الله خيرا ظهرت النتائج على العنوان المذكور
لكن هل من خبر عن نتائج إمتحانات أبناؤنا في الخارج ( للأزهر )
لايوجد شيء في العنوان

دودو الحنونة
28-May-2009, 12:12 PM
انا رقم جلوسي31669 على الايميل دة gehan_28@hotmail.com

دودو الحنونة
28-May-2009, 12:13 PM
رقم جلوسي31669 على الايميل

dalia
28-May-2009, 12:16 PM
يا جماعة الموقع مش راضي يجيب النتيجة حد يقولي أيه المشكلة و كمان هي هتطلع أمتى

حد يقولي في أيه في الموقع أنا مرعوبة

cool boy
28-May-2009, 12:58 PM
جزاكم الله خيرا على هذا المجهود الرائع لكن لسه النتيجه لم تفعل بعد هو كده معناه ايه

أبو حميد
28-May-2009, 01:09 PM
يا جماعة الموقع مش راضي يجيب النتيجة حد يقولي أيه المشكلة و كمان هي هتطلع أمتى

حد يقولي في أيه في الموقع أنا مرعوبة

جزاكم الله خيرا على هذا المجهود الرائع لكن لسه النتيجه لم تفعل بعد هو كده معناه ايه

عاوز اوضح حاجة للجميع

النتيجة حتى الأن ليست متاحة ولكن جهاز الحاسب في الوزارة يقوم بالعمل حاليا على وضع النتيجة كاملة وتحديث الداتا بيز ولو تلاحظوا هتلاقوا ان وصلة ابناؤنا في الخارج في موقع النتيجة غير مفعلة وأحنا دخلنا جوه النتيجة عن طريق أننا توقعنا عنوان صفحة النتيجة.

الموضوع كله مسألة وقت بسيط (ساعات أو أقل) لحين الإنتهاء من وضع النتيجة وهنقدر كلنا نطمئن عليها.

abod
28-May-2009, 01:40 PM
يا جماعه كلمه ابناؤنا فى الخارج
مش متفعل بس شكله اتغير
المهم لو ظهرت انا مستنى ومتابع طول اليوم

حمدى الجندى
28-May-2009, 01:42 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أرجو من الزملاء الأفاضل التكرم بإرسال نتيجتى الصف الخامس 2009 برقمى الجلوس 20800 ـ21080 وربنا يجازيكم كل خير

mahmoudshazly2006
28-May-2009, 01:48 PM
متى تظهر النتيجه عندى اولاد فى الابتدائى والاعدادى هل ظهرت والا لسه

ارجو ارسال نتيجه اولادى ارقام الجلوس الصف الرابع
10798

Moo00ooka
28-May-2009, 02:08 PM
يا جماعة النتيجة لسة مش عايزة تظهر
ياريت لما الرابط يتفعل والموقع ينزل فيه النتائج
ابقو قولولنا بليز

salma.sandy
28-May-2009, 02:22 PM
jal natiga fen

الغروب الدافئ
28-May-2009, 03:26 PM
ابشركم جميعا النتيجة ظهرت مبروك للناجحين وشكر يا ابو حميد

الغروب الدافئ
28-May-2009, 03:45 PM
نتيجة ظهرت ولكن هناك خطا في بعض الارقام مش عارف ازاي ممكن يصحح الخطا وبجاء مراجعة الارقام في نتيجة الصف الاول الاعدادي رقم الجلوس هو 40916 باسم حنين احمد ناظم العميري وشكرا يا ابو حميد

abod
28-May-2009, 03:47 PM
النتيجه ظهرت وفى حاجه غريبه الدرجات غلط غلط غلط

والله العظيم
تخيلوا النتيجه زياده يعنى اختى جايبه 286 من 280 دى حاجه مستحيله واخويا وزمايله

كل الدرجات من اول واحد فى السعوديه الى اخر واحد غلط

محمدعبدالسلام
28-May-2009, 04:13 PM
مشكوووووووووووووور على النتيجة

دودو الحنونة
28-May-2009, 04:13 PM
الشاهدات طلعت واللة

دودو الحنونة
28-May-2009, 04:17 PM
حنين احمد ناظم جايبة 397من 380 مبرووووووووووووووووووووووووووووك

دودو الحنونة
28-May-2009, 04:19 PM
حنين جايبة 99 ونص

سوبرمان
28-May-2009, 04:28 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أرجو من الزملاء الأفاضل التكرم بإرسال نتيجتى الصف الخامس 2009 برقمى الجلوس 20800 ـ21080 وربنا يجازيكم كل خير

نتيجة المرحلة الابتدائية- الصف الخامس
السفارة :جدة
رقم الجلوس : 20800
الاسم : محمد حمدى محمد طه
المادة--------الدرجة------النهاية الصغرى--النهاية العظمى

اللغة العربية---88-------------50--------------100
الرياضة-------55-------------50--------------100
العلوم---------40-------------25--------------50
الدراسات------40-------------25--------------50
اللغة الأجنبية--40-------------20--------------50
--------------------------------------------------------
المجموع------263------------175------------350
الدين----------38-------------25-------------50
النتيجة ----------مبروك النجاح

سوبرمان
28-May-2009, 04:33 PM
نتيجة المرحلة الابتدائية - الصف الخامس
السفارة :جدة
رقم الجلوس : 21080
الاسم : منة الله حمدى محمد طه

المادة--------الدرجة------النهاية الصغرى--النهاية العظمى

اللغة العربية---89-------------50--------------100
الرياضة-------60-------------50--------------100
العلوم---------39-------------25--------------50
الدراسات------40-------------25--------------50
اللغة الأجنبية--37-------------20--------------50
--------------------------------------------------------
المجموع------265------------175------------350
الدين----------31-------------25-------------50
النتيجة ----------مبروك النجاح

سوبرمان
28-May-2009, 04:41 PM
للأسف الموقع هنج

ingy samir
28-May-2009, 04:45 PM
22219 elsaf el 5 lawsamahtw had eatamne

equalizir
28-May-2009, 04:47 PM
مبروك لكل ابنائنا واتمني لو حد يستطيع يقولي نتيجة ابنائي وهم:
سيف اشرف عبد الحميد الصف الثالث الاعدادي سفاره الرياض رقم جلوس:60058
ومنه الله اشرف عبد الحميد الصف الثالث الابتدائي سفارة الرياض رقم جلوس:246
لان الموقع ما بيفتحش
وشكرا

عبد الرحمن اشرف سعيد
28-May-2009, 04:49 PM
حد يقولي نتيجة عبد الرحمن أشرف الصف الرابع رقم الجلوس 10102

Captain Lioniano
28-May-2009, 04:54 PM
السلام عيكم ورحمة الله

يا جماعة أخواتي جايبين درجات وحشة جدا وإحنا متأكدين أن هم ظلمينهم وهبدوهم هبد في حد زيي حاسس الإحسس ده

في نفس الوقت أنا جايب درجات فوق السحاب

عشان تتأكدوا أننا شطار

لو حد حاسس بظلم في الدرجات يحط رد هنا

ingy samir
28-May-2009, 04:57 PM
PLEASSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
نتيجة المرحلة الابتدائية - الصف الخامس
رقم الجلوس :22219
السفارة ::Bg-055::36_15_15[1]::Bg-081:italy

ahyaenbi
28-May-2009, 05:01 PM
الإخوة الافاضل

للتوضيح :
الدرجات الموضوعة صحيحة و لكن الخطأء فى الدرجات العضمى و الصغرى فقط
فمثلا المرحلة الابندائية المرحلة الصغرة و الكبرى كالآتى:

النهاية الصغري النهاية العظمي المادة
50 100 اللغة العربية
30 60 الرياضيات
20 40 العلوم
20 40 الدراسات الاجتماعية
20 40 اللغة الاجنبية
140 280 المجموع الكلي

25 40 التربية الدينية

mido_safi
28-May-2009, 05:04 PM
الدرجات كلها غلط غلط غلط غلط غلط غلط غلط غلط غلط

Moo00ooka
28-May-2009, 05:06 PM
عايزة
نتيجة الصف الاول الاعدادي رقم جلوس 41339
ياريت تبعتهولي في رسالة خاصة

abod
28-May-2009, 05:11 PM
Captain Lioniano (لا يمكنك مشاهدة الروابط قبل الرد)

انا معاك الدرجات كلها غلط

أبو حميد
28-May-2009, 05:12 PM
يا جماعة أصبروا شوية على الموقع أكيد في حاجة غلط وهيصلحوها.

النتيجة لم توضع بشكل رسمي حتى الأن

أحنا جيبنا العنوان بالتوقع (أنفراد يعني)

أرجو الصبر من الجميع حتى لا تكون النتائج خطأ.

دمي نشف
28-May-2009, 05:21 PM
num15هي النتائج فين خلاص هاطق واموتnum14
num15num15num15num15num15num15 num15

Captain Lioniano
28-May-2009, 05:23 PM
أنا دلوقتي جايب لكم معلومة متأكد منها والله
الصفوف الإبتدائية الخامس والرابع المجموع الأعظم بتاع الدرجات كله غلط يعني مثلا هما جابوا النتايج ولقينا أخويا جايب 45 من 100 في الرياضة أعد يعيط
بعد كده شفت نتيجة واحد صاحبنا لقيناه جايب في درجة 80 من 70 طيب إزاي 80 من 70 إيه الهبل ده
فأكيد الرياضة مثلا هو كان جايب 45 من 50 أو من 60 مش من 100
فأصبروا شوية يمكن يصلحوا الغلطة دي
أتمنى أكود فدتكم علشان محدش يزعل لما يلاقي درجات غريبة
معقولة أنا في سنة ثانية إعدادي تبقى درجة الرياضة عندي من 60 وهما من 100 أصلا امتحان الرياضة بتاعهم كله كان 4 أسئلة
من فضلك يا أبو حميد خذ بالك من النقطة دي علشان متبعتش للناس النتايج غلط بعد كد يقولوا كلاااااااام

تقبل مروري

aas
28-May-2009, 05:33 PM
النتيجه ظهرت ولا لسه:victory::victory::victory::victory::victory::v ictory::victory:

Captain Lioniano
28-May-2009, 05:33 PM
ساعات بحس ان أنا فيلسوف

Captain Lioniano
28-May-2009, 05:34 PM
النتيجه ظهرت ولا لسه:victory::victory::victory::victory::victory::v ictory::victory:

2222222222222222صح النوم2222222222222222

aas
28-May-2009, 05:34 PM
أريد الرد على الكلام اللى تحته

aas
28-May-2009, 05:36 PM
فيلسوف ولا فيل عادى

OLA_5
28-May-2009, 05:36 PM
يا جماعه ايه بجد ظهرت ولا لا ايه التوتر ده
num14

essam
28-May-2009, 05:38 PM
أريد من فضلك نتيجة الرقم 30474 الصف السادس الإبتدائي

Captain Lioniano
28-May-2009, 05:40 PM
فيلسوف ولا فيل عادى

النتيجة ظهرت يا أخي
ربنا يوفقك يا ر ب وتنجح قول آمين

OLA_5
28-May-2009, 05:42 PM
يا جماعه ايه طيب مش عارفيين نجبها

star moon
28-May-2009, 05:43 PM
يا جماعة انا مرعوبة الموقع مش راضي يفتح انا في 2 اعدادي ايه اخبار النتيجة ربنا يستر

Captain Lioniano
28-May-2009, 05:44 PM
السنادي النتيجة ظهرت يوم 27 واللي فاتت 20 وللي قبلها 27 يبقى اللي جيا هتبقى امتا اللي هيقول يبقى شاطر

star moon
28-May-2009, 05:46 PM
هوا الموقع معايا بس المش يسفتح و لا دا عادس هوا مبيفتحش مع كلو؟؟؟؟؟

star moon
28-May-2009, 05:48 PM
السنادي النتيجة ظهرت يوم 27 واللي فاتت 20 وللي قبلها 27 يبقى اللي جيا هتبقى امتا اللي هيقول يبقى شاطر

داه طلع الموبايل غلط اصلو مبين ان احنا 28 num3

shorouk
28-May-2009, 05:48 PM
السلام عليكم
يا جماعة لو سمحتم حد يديني اللينك بالظبط اللى أدخل عليه عشان أنا تهت و مفيش و لا لينك بيفتح عندي و لا عند زمايلي

Captain Lioniano
28-May-2009, 05:49 PM
أتمنى النجاح للجميع

ahyaenbi
28-May-2009, 05:50 PM
الإخوة الافاضل

للتوضيح :
الدرجات الموضوعة صحيحة و لكن الخطأء فى الدرجات العضمى و الصغرى فقط
فمثلا المرحلة الابندائية المرحلة الصغرة و الكبرى كالآتى:

50 100 اللغة العربية
30 60 الرياضيات
20 40 العلوم
20 40 الدراسات الاجتماعية
20 40 اللغة الاجنبية
140 280 المجموع الكلي

25 40 التربية الدينية

أشرف
28-May-2009, 05:53 PM
السلام عليكم
نحيطكم علما نحن أولياء أمور طلاب وطالبات الصف الخامس الإبتدائي "أبنائنا في الخارج
" بأنه يوجد خطأ فادح في نتيجة الصف الخامس الإبتدائي المعلنة في موقعكم الموقر .. هذا الخطأ في مواد الرياضيات والعلوم والدراسات الاجتماعية واللغة الإنجليزية حيث لم تزد درجة طالب أو طالبة عن 60 من 100 في الرياضيات ولم تزد درجة أي طالب أو طالبة عن 40 من 50 في المواد الثلاثة الأخرى. وقد سبب هذا الخطأ الشديد الهلع والذعر الشديدين في نفوس الأبناء في الغربة ونحن ننتظر منكم سرعة معالجة هذا الخطأ وتصحيح النتيجة التي ننتظرها منذ أكثر من شهر ونصف. ولكم جزيل الشكر

Captain Lioniano
28-May-2009, 06:00 PM
داه طلع الموبايل غلط اصلو مبين ان احنا 28 num3

تصدق

دنا طلعت أحول أهو

mahmod_97
28-May-2009, 06:04 PM
أريد نتيجة الصف الثالث الإبتدائي ورقم جلوسي 948
وأريد نتيجة الصف السادس الإبتدائي ورقم جلوسي 31395

semsema fahmy
28-May-2009, 06:06 PM
el natayeg kolaha 3'alat ezay ana gayba 67 mn 60 fe el 3araby we fe el engilsh 45 mn 40 ezay da kolo 3'alat 3'alat 3'alat 3'alat eh da !!!!!!!!!!!!!!!!!!

OLA_5
28-May-2009, 06:06 PM
ياريت الجبوها طيب يردوا علينا يعني جبتوها ازاي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

loly000000
28-May-2009, 06:07 PM
احنا عرفنا نيجه سنه سادسnum1
بس ثالث اعدادى مش راضى يفتح معاناnum5

أبو ضياء
28-May-2009, 06:09 PM
فين النيجة أنا تعبت من البحث عنها

أبو حميد
28-May-2009, 06:09 PM
السلام عليكم
نحيطكم علما نحن أولياء أمور طلاب وطالبات الصف الخامس الإبتدائي "أبنائنا في الخارج
" بأنه يوجد خطأ فادح في نتيجة الصف الخامس الإبتدائي المعلنة في موقعكم الموقر .. هذا الخطأ في مواد الرياضيات والعلوم والدراسات الاجتماعية واللغة الإنجليزية حيث لم تزد درجة طالب أو طالبة عن 60 من 100 في الرياضيات ولم تزد درجة أي طالب أو طالبة عن 40 من 50 في المواد الثلاثة الأخرى. وقد سبب هذا الخطأ الشديد الهلع والذعر الشديدين في نفوس الأبناء في الغربة ونحن ننتظر منكم سرعة معالجة هذا الخطأ وتصحيح النتيجة التي ننتظرها منذ أكثر من شهر ونصف. ولكم جزيل الشكر

أخي العزيز

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته موقعنا لا يضع أي نتائج فقط نضع الروابط للنتيجة التي تظهر فقط في موقع وزارة التربية والتعليم المصرية ولذلك موقع الوزارة هو المسئول عن النتيجة وليس منتدى المحطة.

وقد دعوت الجميع للتريث فقد يكون هناك اخطاء في النتيجة خصوصا ان النتيجة لم تظهر سوى من ساعتين فقط وقد يكون هناك بعض أخطاء بقاعدة بيانات الوزارة وسيقومون بالتصحيح لاحقا.

sherifmessi
28-May-2009, 06:10 PM
انا شريف الثاني الاعدادي رقم جلوسي 51838 عايز اعرف النتيجة هي طلعت ولا لأ

yoya
28-May-2009, 06:10 PM
يا جماعه يعني الموقع هيفتح امتى عشان تعب الاعصاب دا بس
انا في اولى ثانوي و عايزة اعرف نتيجتي متعلقين احنا كدا

loly000000
28-May-2009, 06:11 PM
احنا عرفنا نتيجه سنه سادس num1
بس ثالثه اعدادى مش راضي يفتح معانا num5

هنا
28-May-2009, 06:12 PM
اولادي نفس ااحكاية ونفس الخطأ ازاي الزيادة دي احنا مش فاهمين ممكن نفهم يا ابو حميد

sherifmessi
28-May-2009, 06:12 PM
عايز اعرف النتيجة انا شريف حمدي الثاني الاعدادي 51838

السيد محمد الشاذلى
28-May-2009, 06:13 PM
ارجو ارسال نتيجة امتحا نات الصف الثالث الابتدائى رقم الجلوس 286

semsema fahmy
28-May-2009, 06:13 PM
el natayeg tel3et we kolaha 3'alat fe 3'alat ezay ya3ny ana gayba 67 mn 60 we 45 mn 40 ana fe 1 e3dady we kol el natayeg beta3ty 3'alattttttt !!!!!!!!!!!!!

sherifmessi
28-May-2009, 06:15 PM
النتيجه ظهرت و لا لأ

أشرف
28-May-2009, 06:16 PM
بارك الله فيك أخي الكريم
أنا أردت المسئولين في الوزارة وليس المسئولين عن موقع المحطة الموقر .. أنا شوفت النتيجة في موقع الوزارة منذ ساعتين تقريبا.
وشكرا لاستجابتكم وتعليقكم

loly000000
28-May-2009, 06:17 PM
نيجه سنه سادس ظهرت معاناnum1
بس سنه ثالثه اعدادى ماظهرتش معانا num5

السيد محمد الشاذلى
28-May-2009, 06:19 PM
ارجو ارسال نتيجة ابنتى للصف الثالث الابتدائى بالسفارةالمصرية بالرياض رقم الجلوس 286

dalia
28-May-2009, 06:20 PM
يا جماعة أنا في الصف الثالث إعدادي و النتيجة عادية مفيش درجات زيادة و لا حاجة هو ممكن يصلحوا نتيجتي ولا النتائج الغلط بس حد يطمني و النبي أنا خايفة ليصححوا كل النتائجnum14

yoya
28-May-2009, 06:34 PM
النتجيه ظهرررررررت
شكرا لحضرتك كتير يا ابو حميد وربنا يوفقك ويكرمك يا رب

عبدووو
28-May-2009, 06:35 PM
ارجوا الرد سريييييييييييييعا جدا

هيا نتيجة اول اعدادى صح ولا غلط انا نفوخى طار بجد عايز مساعدة بسررررررررررعة

عبدووو
28-May-2009, 06:36 PM
ابو حميد هيا نتيجة اولى اعدادى صح ولا غلط ارجوووووووووووووك رد عليا بسررررررررعة

Captain Lioniano
28-May-2009, 06:36 PM
الموقع فتح

عبدووو
28-May-2009, 06:39 PM
ابو حميد هيا نتيجة اولى اعدادى صح ولا غلط ارجوووووووووووووك رد عليا بسررررررررعة

عبدووو
28-May-2009, 06:41 PM
هيا نتيجة اولى اعدادى صح ولا خطأ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Captain Lioniano
28-May-2009, 06:42 PM
تفضلوا شوفوا النتايج بنفسكم من موقع الوزارة إذا حابين

لا يمكنك مشاهدة الروابط قبل الرد (لا يمكنك مشاهدة الروابط قبل الرد)

دمي نشف
28-May-2009, 06:47 PM
على فكره النتايج ظهرت تاني

دمي نشف
28-May-2009, 06:47 PM
النتايج فتحت

عبدووو
28-May-2009, 06:48 PM
هيا اولى اعدادى صح ولا غلط ؟؟

دمي نشف
28-May-2009, 06:48 PM
يا هوووووو النتايج فتحت يا هوووووووووووووووو

loly000000
28-May-2009, 06:49 PM
الحمد لله النتائج ظهرت
وربنا يوفق الكل

Captain Lioniano
28-May-2009, 06:54 PM
يا جماعة أنا في الصف الثالث إعدادي و النتيجة عادية مفيش درجات زيادة و لا حاجة هو ممكن يصلحوا نتيجتي ولا النتائج الغلط بس حد يطمني و النبي أنا خايفة ليصححوا كل النتائجnum14

لا إله إلا الله

النتائج صحيحة الصف الثاني والثالث الإعدادي صحيحة مئة في المئة لا للقلق

Captain Lioniano
28-May-2009, 06:55 PM
هيا اولى اعدادى صح ولا غلط ؟؟

صح صح إن شاء الله متزعلش نفسك

loly000000
28-May-2009, 06:59 PM
هههههههههه النتائج مش هتتغير :appl:

loly000000
28-May-2009, 07:18 PM
لو فى حد ماظهرتش معاه النتيجه يعرفنى وانا اطلعهالوا